Esquire Presents Dust and Scratches Project

The Moscow Museum of Modern Art in collaboration with Esquire magazine presents the Dust and Scratches project, to be held from Feb. 13 to 19. The exhibition, prepared by Esquire magazine art director and project curator Maxim Nikanorov, brings together the works of the world’s most prominent photographers, most of whom have never exhibited their works in Moscow before.

The exhibition took its name from the eponymous Internet project: the Dust and Scratches gallery allows visitors to conveniently and quickly acquire the best works of modern photographic art at poster prices. Thanks to a partnership with Esquire magazine, hundreds of the world’s leading photographers — including winners of the World Press Photo contest and other prestigious competitions — agreed to exhibit and sell their work in the Dust and Scratches gallery. Project curator Maxim Nikanorov personally selected each of the thousands of photographs displayed in the gallery.

The exhibition includes works by such photographers as Piero Martinello, Steven Barritt, Jack Radcliffe, Amy Touchette, Brian Sorg, Jeroen Hofman, Keliy Anderson-Staley, Erik Refner, Adam Panczuk and others.

Esquire magazine will hold a party in honor of the project on Feb. 17. The magazine’s advertisers, business partners and friends will be invited to attend.

The project was carried out with support from Mini.

Читайте также
Второй Лекторий «Правил жизни»
26 ноября авторы популярных шоу и специалисты, которые делают контент в разных областях, обсудят проблемы индустрии в ДК «Рассвет».
23 ноября 2023
Вкалывают роботы, а не человек: авторская панель Independent Media на НРФ-7
Панель, посвященная правде и мифам о роли нейросетей и искусственного интеллекта в создании контента, состоится 16 ноября в 15.30.
13 ноября 2023
«Правила жизни» осенью: как мы меняем контент, а контент меняет нас
Номер, посвященный трансформации контента, подготовлен совместно с Дзеном.
7 ноября 2023
Три бренда Independent Media стали популярнее своих предшественников до ребрендинга
По данным Mediascope, аудитория Voice, The Symbol и «Правила жизни» уже больше, чем была у Cosmopolitan, Harper's Bazaar и Esquire.
18 октября 2023