Independent Media’s Primary Objective: Effective User Interaction

Starting in June 2021, Google’s algorithms have begun ranking Internet pages in terms of their convenience. As a result, Independent Media has made it a priority to fall within the «green zone» in such key indicators as loading speed, interactivity and visual stability – all of which provide an important advantage.  

IM has worked with the Google development team to optimize user interaction, significantly improving the user experience. Now –

  • sites load faster; 
  • users quickly access interactive elements;
  • content remains visually stable throughout the session.

Thanks to these measures, the media holding company’s platforms have become more attractive for advertising algorithms. 

Independent Media in Telegram: all the media news in one place. Join us! 

Читайте также
Independent Media поддерживает юбилейный Национальный рекламный форум
НРФ’5 – крупнейшая индустриальная площадка, на которой игроки рекламного рынка обсудят актуальные направления развития отрасли.
28 июля 2021
«Мы стали еще более технологичными, собранными, креативными»
Генеральный директор Independent Media Наталья Веснина приняла участие в спецпроекте для топ-менждеров от АМР «Точка невозврата».
23 июля 2021
Independent Media изменил логотип
Новая айдентика визуально закрепляет глобальную трансформацию компании.
21 июля 2021
Попасть на диджитал-площадки Independent Media теперь можно в два раза быстрее
Благодаря комплексной работе над турбостраницами охват пользователей вырос на 38%.
21 июля 2021